Kysy meiltä! Neuvontapalvelu vastaa

Mietitkö miten saisit tietokoneen toimimaan nopeammin? Oletko hankkimassa uutta printteriä? Haluaisitko ladata älypuhelimeesi uusia neuvontapalvelusovelluksia?

LähiVerkon Neuvontapalvelussa autetaan erilaisten teknologiaan liittyvien ongelmien ja kysymysten ratkaisemisessa.

Palvelu on avoinna pääsääntöisesti tiistaisin klo 12-14 ja perjantaisin klo 10-12.

Mikä on Neuvontapalvelu?

Aloitimme Neuvontapalvelun kokeilemalla ns. Chat-palvelua, johon pystyi kirjoittamaan kysymyksensä LähiVerkon työntekijälle ja vastasimme kysymykseen välittömästi. Vuoden testijakson aikana totesimme kuitenkin, että ongelman kirjoittaminen on monta kertaa hankalaa ja ihmiset mieluummin keskustelevat pulmastaan suullisesti.

Lokakuun 2015 alusta aloitimme videopuheluun perustuvan Neuvontapalvelun, jossa voi keskustella kasvokkain LähiVerkon työntekijän kanssa. Palvelu on maksuton, kahdenvälinen ja luottamuksellinen. Ajanvarauksen yhteydessä annettuja henkilötietoja käytetään ainoastaan tämän palvelun käytön yhteydessä ja niitä ei tallenneta järjestelmään. Sama järjestelmä on käytössä myös Eläkeliiton TukiVerkko -palvelussa, jossa voi saada tukea vapaaehtoistoimintaan Eläkeliiton työntekijöiltä.

Oheisessa videossa näytetään, miten Neuvontapalvelun kuvapuheluyhteys toimii.

Tervetuloa rohkeasti kokeilemaan!

 

Näin käytän Neuvontapalvelua:

Palvelun käyttöön tarvitsette:

  1. Tietokoneen, kannettavan tai tabletti-tietokoneen
  2. Nettiyhteyden
  3. Sähköpostiosoitteen
  4. Tietokoneessa tulisi olla mikrofoni, jonka kautta puheluyhteys onnistuu.
  5. Tietokoneen kamera ei ole välttämätön.
  6. Ajan varaamisen jälkeen lähetämme teille viestin, jossa selkeät ja yksinkertaiset ohjeet palvelun käyttämiseen.

Keskusteluajan varaaminen:

  1. Valitkaa alla olevasta kalenterista teille sopiva ajankohta
  2. Kirjoittakaa lomakekenttään nimi, puhelinnumeronne ja sähköpostiosoitteenne. Mikäli haluatte, voitte kertoa lyhyesti, mistä aiheista haluatte keskustella tai kysyä neuvoa
  3. Kun olette varanneet ajan, saatte sähköpostiinne vahvistusviestin, jossa kerromme tarkemmat ohjeet palvelun käyttämiseen
  4. Sähköpostiviestillä saatte myös linkin, josta painamalla pääsette videokeskusteluun työntekijän kanssa.